perjantai 5. elokuuta 2011

koti on paikka, jossa käännetään kylkeä öisin


asiat, jotka ovat kaikesta huolimatta hyvin:
lapset nukahtivat helposti
raksamiehet toivat lisäpuhaltimen
pakastin keittiössä on lähempänä
rannallaolo alkaa tuntumaan kotoisalta
olen tutustunut monien ystävieni kylpyhuoneisiin
näin miestäni tänään kuitenkin melkein vartin
emme ehtineet tänään tapella mieheni kanssa
huomasin jääkaappin sulakkeen palaneen jo parin tunnin päästä
neiti sai ison kasan uusia pikkareita
minulla on leipäjuustoa jääkaapissa
söin ihastuttavaa, ystäväni tekemää salaattia
rannalla söin ihanaa, omatekemääni salaattia
pikkuherra tykkää istua vesirajassa
minulla on paljon ystäviä
lapsillani on paljon ystäviä
huomaa omistavansa paljon tekstiilejä
koti tuntuu taas pian hyvin avaralta
voi odotella joulusaunaa, josko silloin jo
makuuhuoneessa ei ole mitään ylimääräistä
kesäkurpitsat ovat edullisia
pää pyörii uusia suunnitelmia
lämmin vesi tulee hanasta
mies suostui huomenna ottamaan molemmat lapset hetkeksi
minä en jaksa koko ajan valittaa
meillä oli vielä puhtaita lakanoita kaapissa
kävimme pyöräilemässä
kotona on kiva nukkua
olen oppinut elämään vähemmällä musiikilla
olen oppinut elämään ilman jatkuvia tieteisradio-ohjelmia
olen siirtänyt monia asioita
olen nauttinut monista asioista
minulla on voimia
minulla on toivoa
minä elän

Ei kommentteja: